Do nové podoby bodového systému jsme vložili možnost řídit vozidlo skupiny B od 17 let pod dohledem zkušeného a bezúhonného řidiče, takzvaného mentora, jako například v Německu. Odezvy jsou takové, že to velmi významně přispívá právě k ohleduplnějšímu chování v silničním provozu, protože v přítomnosti zkušeného řidiče, často rodiče, začínající řidiči získávají první návyky. Například v Německu se ukázalo, že to je prvek, který přispívá k větší bezpečnosti. Absolventi L-17 mají při samostatném řízení o 20 % méně nehod, než řidiči, kteří nezačínali řídit s rodičem či jiným mentorem. Kdo jiný než rodič má největší zájem na tom, aby jeho dítě řídilo bezpečně? L-17 umožňuje, aby mladý řidič své první zkušenosti v provozu sbíral v kontrolovaném, a nikoliv v rizikovém prostředí (rychlá jízda, řízení pod vlivem alkoholu, rozptýlení ze strany spolujezdců apod.)
Žadatel o řidičské oprávnění tak nastoupí do autoškoly, kde musí úspěšně složit zkoušku, následně mu bude vydán řidičský průkaz a od 17. narozenin může řídit auto pod dohledem mentora. Od 18. narozenin pak končí lhůta a nový řidič může řídit sám.
Druhá novinka se týká začínajících řidičů. Nově návrh zahrnuje tzv. řidičák na zkoušku ve formě: pokud se začínající řidič ve zkušební době 2 let, závažné protiprávní jednání, které je hodnoceno 6 body či vyústí v zákaz řízení, musí se kromě stávající sankce povinně zúčastnit vzdělávacích kurzů (skupinová přednáška s dopravním psychologem a praktická jízda se zpětnou vazbou od instruktora autoškoly). Řidiče tak z provozu automaticky nevyřazujeme, naopak se s nimi snažíme dále pracovat, aby řízení vozu psychologicky lépe zvládali. Začínající řidiči, mezi něž patří především mladí lidé, jsou dle statistik častými viníky dopravních nehod se závažnými následky. Model je inspirovaný německým a rakouským systémem.