Lane Assistant
Pokud systém identifikuje neúmyslné opuštění jízdního pruhu, opticky informuje o situaci na přístrojovém panelu a aktivně koriguje řízení s cílem udržet vozidlo v daném jízdním pruhu. Bez viditelného dopravního značení systém nefunguje. Pokud řidič před přejetím dělicí čáry dá znamení o změně směru jízdy, Lane Assistant nereaguje.
Systémy pro dodržování jízdního pruhu
Funkce výstrahy před opuštěním jízdního pruhu a podpory dodržování jízdního pruhu pomáhají působit proti neúmyslnému vyjetí z vyznačeného jízdního pruhu. Tyto funkce mohou být aktivovány od rychlosti 60 km/h výše. Obě funkce používají videokameru ke zjišťování dělicích čar na vozovce před vozidlem, a to pomocí analýzy rozdílů v kontrastu mezi povrchem vozovky a dělicími čárami. Pokud začnete neúmyslně vyjíždět z pruhu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu vás na to například upozorní vibracemi volantu a grafickým symbolem na informačním displeji (intenzitu vibrací lze nastavit ve třech úrovních.) Pokud na upozornění reagujete pomalu, nebo dokonce vůbec, systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu vyvine sílu v řízení, aby vrátil vůz do správného směru.
Lane Keeping Alert
je technologie, která má pomoci řidiči předcházet nehodám způsobeným neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu. Při rychlostech nad 65 km/h systém vibrací volantu upozorní řidiče, že auto se vychyluje z předpokládaného směru jízdy.Tyto typy nehod jsou poměrně časté, zejména na dálnicích a pak také na venkovských silnicích. Dopad rychlosti u takovýchto nehod může být vysoký a zranění cestujících ve vozidle mohou být závažná. Odhaduje se, že pokud by podobný systém byl montován do každé dodávky nebo mikrobusu (jako je například TransitConnect), předešlo by se v Evropě více než stovce vážných zranění a 750 lehkým poraněním každý rok.