Bezpečně na skútru

Překážka
Pokud se setkáte s nenadálou překážkou, je vždycky lepší raději rychle změnit směr (vyhnout se) než křečovitě brzdit. I toto má ale svá úskalí. Vždy před takovým manévrem rychle kontrolujte v zrcátku, zda za vámi něco nejede!
Mokré čáry
Pamatujte také na to, že všechny ty přechody pro chodce, podélné čáry a jemný asfalt po navlhnutí kloužou, proto na mokru zvolněte a jeďte ještě opatrněji než na suché vozovce.
Brzdy
Rozhodně zapomeňte na všechny „osvědčené“ motorkářské rady, že na motorce se nebrzdí zadní brzdou. U skútrů pěkně oběma, současně a plynule. Zvláště pak u skútrů doporučujeme ABS, tady se ani tak nebavíme o délce brzdné dráhy jako spíš o tom, že vám přední kolo nepodklouzne. A ještě jeden tip - rozhodně nikdy nebrzděte nohama, ani při krizové situaci. To ničemu nepomůže, jen si ještě víc ublížíte.
Pozornost
Hlavní pozor při jízdě nevěnujte ani tak sobě jako vždy nejméně čtyřem vozům před sebou – sledujte blinkry, odhadujte, kdy by mohl někdo v autě před vámi začít měnit směr. Seďte vždy vzpřímeně, abyste měli přehled. Vy jste ten slabší článek, a proto musíte být chytřejší a někdy se musíte podřídit.
Řazení se na světlech
Pozor, stále platí předpis ve vyhlášce, že vozidla jsou povinna se na příjezdu na křižovatku řadit v pořadí, v jakém přijela. Proto projíždění skútrů na světlech do první linie není nic, na co bychom měli nárok. Ale všeobecně se to už i u nás vžilo a policie u nás to, díky bohu, toleruje. Proto neváhejte – po rozsvícení zelené budete nejrychlejší, autům (alespoň na pár prvních desítkách metrů) lehce ujedete.
POZOR NA PŘECHODY A VODOROVNÁ ZNAČENÍ - NA VODĚ EXTRÉMNĚ KLOUŽOU!