- 146 usmrcených chodců v roce 2012, tj. nejméně od roku 1993
- o 56 % méně usmrcených chodců než v roce 1993, v celém období v průměru o 22 % méně
- každá 4. (přesně 4,44) usmrcená osoba na pozemních komunikacích je chodec (podíl 22,5 %)
- 90 % dopravních nehod s účastí chodců v roce 2012 skončilo usmrcením nebo zraněním!!!
- nejvíce usmrcených chodců (20) v roce 2012 bylo v listopadu
- v lednu tvořili usmrcení chodci 39,1 % všech usmrcených osob (nejvíce v roce 2012, průměr činil 21,4 %)
- nejvíce těžce (110) i lehce (300) zraněných chodců v roce 2012 bylo v lednu
- v pátek bylo v roce 2012 usmrceno nejvíce (30) chodců, naopak nejméně (8) v neděli
- mezi 16. až 17. hodinou a také mezi 18. až 19. hodinou bylo usmrceno nejvíce chodců (shodně 15 usmrcených)
- nejvíce usmrcených chodců (6) v roce 2012 bylo ve věku 59 let, nejmladší obětí bylo jednoleté dítě, naopak nejstaršímu usmrcenému chodci bylo 93 let
- celých 32 % usmrcených chodců tvořili v roce 2012 senioři ve věku 65 let a více
- drtivá většina dopravních nehod s účastí chodce (91 %) se stala v itravilánu
- dojde-li tedy k dopravní nehodě s účastí chodce v extravilánu je riziko usmrcení chodce více než 5x vyšší než v intravilánu!!!
- k téměř 2/3 dopravních nehod s účastí chodce (64 %) došlo mimo přechod
- dojde-li tedy k dopravní nehodě s účastí chodce mimo přechod je riziko usmrcení chodce téměř 2x (přesně 1,8x) vyšší než na přechodu
- z pohledu celkových následků na životech a zdraví chodců bylo v téměř polovině (48 %) případů chování chodců správné, byla-li prokázána vina dopravní nehody chodcem, jednalo se nejčastěji o náhlé vstoupení do vozovky z chodníku, krajnice
- nejvíce usmrcených chodců se v případě dopravní nehody chovalo správně, resp. přiměřeně
- nejvyšší závažnost (počet usmrcených chodců na 1 000 dopravních nehod) vykazují nehody, při kterých chodec náhle vstoupí do vozovky z nástupního nebo děleného ostrůvku
- nejvíce (30) usmrcených chodců přecházelo 20 a více metrů od přechodu
- nejvyšší závažnost (počet usmrcených chodců na 1 000 dopravních nehod) vykazují nehody, při kterých jde chodec po nesprávné straně!
- došlo-li při dopravních nehodách k následkům na životech a zdraví chodců, byl v 65 % případech viníkem řidič motorového vozidla
- nejvíce (124) chodců bylo usmrceno v důsledku zavinění dopravní nehody řidičem motorového vozidla
Detailní informace jsou rozpracovány v dokumentu. K použití také grafy.